Höst?

2012-08-29 @ 20:17:14
Men gud, dagarna bara flyger fram! Folk går runt och säger att det är höst hmmm. . .
 
Det är inte ens september men det är inte klokt vad jag länktar efter vintern! Snön som gnistrar i solen, mysiga vantar och halsdukar och vita granar ♥ Så mysigt, vad jag längtar!
 
Men jag skulle nog inte påstå att det är höst ännu. idag var det 19 grader ute. Det är det inte på hösten.
 
 

Svenska Hollywoodfruar

2012-08-21 @ 22:59:08
Eftersom jag och sambo power walkade med hundarna, missade jag första avsnittet. Men jag kunde se det på play. Jag är inte sådan som brukar följa serier. Jag såg det nog mest på grund utav Gunilla. Jag måste få säga att hon har inte alla hästar hemma. Hon lever i sin bubbla och tror att verkligheten ser ut som hon vill. Knepig människa, men underhållande.
 
Isabels nya hem var otroligt snyggt. Vitt och fräscht, så i min smak! 
 
Dock tror jag att man måste vara lite knäpp för att vara en person som alla vet vem det är. Jag menar, jag har hört om att folk hälsar på offentliga personer precis som om de kände dem. När personen i fråga inte har en susning om vem det är som hälsar. Weird!
 
Frågan är ju om jag också är knäpp då. Som, till viss del, visar upp bitar av mitt liv och bilder på mig själv för alla andra?
 
Det är en konstig ursäkt att säga att man alltid har tyckt om att skriva, om man siktar efter att bli känd eller om man bara vill visa upp sig själv. Jag vet inte varför jag bloggar, men det känns bra. I alla fall nu, på sådan här måttlig nivå.
 
 
Jag har alltid haft svårt för rubriker. Ända sedan skolan. Därför kanske inte alltid texterna blir så pass riktade till de ämne som rubriken innefattar. Eller så är jag bara inte tillräckligt "bloggvan" för riktade rubriker, Vad vet jag. . .
 
 
 
 

PW

2012-08-21 @ 20:49:16
Usch, jag känner hur jag bara blir tröttare och tröttare. Inte så konstigt med tanke på att jag inte somnade förrän cirka fem i natt!!

Utan anledning, det tär så otroligt mycket på kroppen. Jag hoppas det är bättre i morgon för då ska jag och sambo dona lite!

Nu ska vi strax ut och ta en lång power walk. Det ska bli otroligt skönt och uppiggande, kanske?

Hoppas kunna besikta bilen inom de närmsta dagarna också. Ska bli så spännande! Längtar tills i morgon, då får vi se om det som ska vara klart, är klart.

21e augusti

2012-08-21 @ 14:42:53
Jag har varit ruskigt seg ett par dagar, nu kände jag att det är dags att göra något åt det. Ögonbrynen är så bleka så de knappt syns, konstigt egentligen med tanke på att jag har så mörkt hår, så de färgas i detta ögonblick. Sen ska jag ta ur knuten ur håret, ta en dusch och göra mig anständig.

Jag är kanske den enda, men smink och fin i håret är ingenting som jag fixar "on daily basis". Nej, hemma är det skräpkläder, en bulle i håret och soffan som gäller. kanske saknar jag motivation?

Jag är ingen typiskt "tjejig" tjej. Men hey, ibland kan jag. Bilden i förra inlägget är långt ifrån hur kvinnlig jag egentligen är!

Tänker dock inte bjuda på någon annan bild än där jag är "ordnad". Visa dig i dina bästa dagar!

Nu ska jag tvätta bort färgen från brynen innan de försvinner helt!

20e augusti

2012-08-20 @ 23:45:56
Ingenting blir någonsin som jag tänkt mig. Jag står verkligen inte med båda fötterna på jorden nu. Alltför länge har jag undrat vart jag befinner mig, vart jag är på väg. Jag är inte säker på att jag alls kommer att kunna svara på det.
 
 
 
Tiden läker alla sår sägs det. Men frågan är om det verkligen stämmer. Vad händer när där är för många sår?
 
 

Underbara små

2012-08-16 @ 22:20:19
Det luktade för mycket "hund" av hundarna, haha, så jag gav dem en varsin dusch mot deras vilja! Det är inte så att de lider, men de är inte direkt förtjusta i vatten någon av dem. När vi är till sjön så kliver Rasta i till knäna (vilken, konstigt nog, inte är speciellt långt) och sedan är han nöjd.
 
Mirella brukade "mjälla" av det förra schampot så jag köpte ett nytt hos veterinären. Det var ruskigt bra och de blev så mjuka och goa. Rasta ser ut som en vandrande pälsmodell haha!
 
Tyvärr är det alltför svårt att fota de små liven blöta, de står inte stilla för fem öre! Men jag bjuder på lite ögongodis i alla fall.
 
 
Mirella älskar solen ♥
 
 
 
Kanske bor det en konstnär i denna lille kille!

Städdag

2012-08-16 @ 15:31:03
Sitter inne trots det vackra vädret! Eller ja, sitter ned för stunden, jag har duschat vovvar och jag städar. Hur fint det än är ute så måste det bli gjort! Vi får tillbringa sena eftermiddagen/ kvällen ute istället. Behöver tvätta också! Av någon anledning behövs alltid allting göras samtidigt.
 
lika bra att fortsätta, det är tyvärr ingen som gör allt åt mig!

14e Augusti

2012-08-14 @ 15:16:00
Jag har milt sagt haft både bloggtorka och ont om tid. Ska försöka ändra på det nu! Nu ska vi gå ut i solen med vovvarna, skönt att kunna gå ut mitt på dagen! Oftast är det sambo som går ut med dem på dagen eftersom han jobbade nätter och jag dagar.

Jag välkomnar mig själv tillbaka till sambolivet! gemensam frukost, gemensamma filmkvällar, äta tillsammans och promenader tillsammans. Inte alltför fel!


RSS 2.0