Ny människa

2013-06-28 @ 12:43:01
Utvilad, nyduschad, nyttig frukost (hmm om man bortser från de godisbitar jag åt, hey jag är bara människa!) och härligt väder. Dessutom mår jag mycket bättre än vad jag gjort på tre dagar. Skönt! Jag har i stort sett vaknat upp för att känna mig som en ny människa! Älskar sådana dagar.
 
Idag har jag inte några planer som helst. Jag ska kurera mig så jag känner mig helt bra. Har fortfarande ont i magen.

Träningen

2013-06-27 @ 18:46:52
Jag känner otrolig motivation just nu! Även fast jag är hemma och sjuk. Alla träningsbloggar, träningstidningar och träningsböcker. Jag har gjort ett schema för kommande vecka för att kunna kombinera alla jobbdagar med träning och mat. Jag är bra på att glömma bort att äta och speciellt mellanmål och att dricka vatten. På det här viset blir det också lättare att ha koll på vad man ska äta under dagen, så man slipper stå samma dag och fundera över vad man ska äta till middag.
 
Jag har långsamt lärt mig att byta ut det vita brödet till fullkornsbröd. Med detta sagt, undviker jag inte vitt bröd. Det är väldigt gått emellanåt. Dock kommer det bli svårt att byta ut pasta och ris till fullkornsprodukter, jag har väldigt svårt för att äta dem. Men man ska inte helt undvika kolhydrater (även om de helst ska bestå av fullkornspasta istället för "vanlig").
 
Viss mat kommer jag helt enkelt inte att sluta med, men när det har gått ett par veckor kommer det kanske att se annorlunda ut. Jag försöker även se till att det alltid finns möjlighet till träning. Om jag inte kan/ har tid att åka till gymmet. Ska det alltid finnas möjlighet till träning hemma. Och jag kombinerar både kondition och styrketräning.
 
Jag är i alla fall sjukt peppad! Det är kul att se och känna hur kroppen förändras.

Sjuk...

2013-06-27 @ 18:35:54
Sitter hemma, lagom road av att inte orka göra någonting. Idag har jag i alla fall orkat äta mat, någonting jag sällan gör när jag är sjuk. Då går det i alla fall åt rätt håll! Jag blir så rastlös när jag är sjuk, samtidigt som jag är orkeslös och inte klarar av att göra någonting alls.Ynklig? O ja definitivt! Jag blir grymt ynklig.
 
Men jag har  bra läsmaterial och en tv som kan underhålla mig. För att inte prata om två liter jordgubbar min sambo köpte mig! Gott!!

Älskade vovvar

2013-06-26 @ 12:00:53
Hundarna har varit hos mamma och pappa i två dygn på grund av att de "någon dag" skulle besikta balkongerna i hyreshusen. Även på grund utav att vi har jobbat hela dagarna. Det är så skummt när familjemedlemmar saknad. För det är vad de är. Dock kan jag inte fullt ut njuta av att ha dem hemma. Är sjuk så har ingen ork till att leka med dem så som de vill. Tur de har varandra!
 
Det regnar även ute och eftersom sambon är borta, är det bara klä på sig och gå ut. Tur att de är nöjda över kortare promenader när de är dåligt väder.
 
Nu sitter prinsen och stirrar på mig, kanske är han sugen på att mysa i soffan istället för att leva rövare!

Matkoma

2013-06-17 @ 21:44:23
Det känns som att jag har ätit hela dagen! Nu är jag så mätt som man kan bli. Men ett glas vatten är aldrig fel. De senaste dagarna har jag fått tvinga i mig vatten, för att göra det till en vana att dricka. Dricker annars nästa aldrig vatten om jag ska vara ärlig!

Men det är bra för kroppen. Speciellt när man tränar. Men jag tror jag håller mig till min hemmapressade juice istället. För tillfället.

Även jag är förnyelsebar

2013-06-16 @ 23:38:00
Då:
 
 
 
Nu:
 
 
 
 

Ensam är stark?

2013-06-16 @ 22:35:48
I mitt fall. Är ensam liten. Att jag alltid har varit självständig, det är en sak. Men att jag alltid har haft svårt att göra saker ensam, det är en annan. Jag förlitar mig på mina vänner, min sambo och övriga familj. Jag går gärna inte ut med hundarna ensam, jag går gärna inte i affärer ensam och jag åker inte till gymmet ensam. Jag har alltid i bakhuvudet att brevid mig står människor och skrattar. Dåligt självförtroende? Dålig självkänsla? Jajamän!
 
Men när jag är med andra, är det ofta jag som tar initiativ. Det är underligt hur det där fungerar. Varför skulle alla människor ute stå och vänta på mig? Vänta på att jag ska visa mig? Löjligt!
 
Så jag står i valet och kvalet för om jag ska åka till gymmet i morgon. Ensam. Jag vet att de flesta har åkt dit just ensamma, för de är inte där för att beundra/förlöjliga alla andra! Jag kommer ha värlens ångest i morgon innan jag bestämmt mig för hur jag ska göra. Jag har otroligt svårt att göra val och båda svaren är överkommliga.
 
I detta fall, åk till gymmet ENSAM och träna, eller gå ut i spåret ENSAM och spring. Också någonting som jag skulle skjuta på tills sambon kommer hem, han vill promenera, jag vill jogga/löpa. Jag vill inte göra det ensam, jag strunar i löpning och tar en promenad.
 
Ibland undrar jag ur jag är funtad. I morgon ska jag till gymmet. Ensam.
 
Eller?

Äntligen!

2013-06-09 @ 20:29:12
I morgon ska jag till frisören! Jag och min moster ska dit, det är en ny frisör för både henne som mig så det ska bli spännande. Min kusin klippte sig där nyss och blev riktigt nöjd, jag hoppas även vi blir det! Jag ska inte bara klippa mig, jag ska färga också. Det blir kul med lite nytt och jag ska prova någonting jag aldrig gjort förr. Avslöjar inget, utan visar bild efteråt.
 
Det ska bli skönt att kapa ett par centimeter, men jag vet inte hur mycket jag vill ha av. Kanske fem, kanske tio centimeter. Hoppas på att få lite hjälp och tips i morgon. Jag har säkert inte klippt mig på ett år! Det brukar bli så när jag blir missnöjd. Jag tar själv till saxen och kortar lugg och ramar in lite. Men man vill ju faktiskt komma hem från frisören och vara nöjd! Eftersom jag ska färja håret också, ska jag se till att koma iväg oftare så att det ser fräsch ut.
 
Längtar efter förändring! Jag har suttit i säkert två timmar och googlat inspobilder till hur jag vill ha det. När jag äntligen hittade nästan på pricken vad jag ville ha, mailade jag de till mig själv. Har ingen skrivare, så jag drar med mig surfplattan till frisören. Smidigt!

Endast för nykära?

2013-06-03 @ 10:10:01
Känner mig väääldigt seg efter gårdagens sena arbetspass. Jobbade 8-22.30 igår, plus cirkus en halvtimmes körning hem. Inte heller kunde jag lägga mig direkt ite. Satt uppe en timme kanske för att varva ner innan jag la mig hos finaste sambon. Han brukar vänta på mig tills jag kommer hem men han skulle upp idag och jobba förmiddag.
 
Jag talade om för en att sambon och jag brukar vänta på varandra om den ena jobbar sent. Hon tyckte det var märkligt och att det är sådant man gör när man är nykär. Vi har vart tillsammans över tre och ett halvt år. Självklart går man och lägger sig om man är jättetrött, men sambon brukar somna på soffan när han väntar på mig haha!

Samsung

2013-06-01 @ 21:44:00
Jag har inte riktigt vart en Samsungfantast, jag har haft HTC de senaste två åren. Men då min telefon krånglat ett bra tag, blev det att skaffa nytt. Jag har velat fram och tillbaka, me det blev Samsung Galaxy s4. Den hämtade jag ut i torsdags. Den har jag inte använt än... De hade glömt att skicka med ett microsimkort! Jaja, jag ringde och de skulle komma på måndag.
 
Hämtade även ut min surfplatta samtidigt, en Samsung Tab 2 7 tum. Efter halva dagen med endast surfande via hemnätet, fick jag sms på den om att jag har använt upp min surftid! Då blev de ett till samtal till operatören. Han jag pratade med tyckte det var väldigt konstigt, så han la till en gig att surfa för gratis i en månad (utöver tre gig) kostnadsfritt. Det tycker jag hör till, för det är inte mitt fel direkt.
 
Jag har telia, och haft kontakt tre gånger med dem på en vecka. Jag kunde inte vart nöjdare såhär i efterhand (förutom om de inte krånglat alls!) för telia har världens trevligaste support!
 
 
 
 
Jag längtar till att få prova alla coola finesser till veckan!
 
 
 
 
Plattan används i alla fall relativt flitigt. Så smidig, så lätt!
 
 
 
 
 
 
 
 

Äntligen lite förnyad!

2013-06-01 @ 18:32:05
Idag har jag och sambon haft en mysig dag på stan. Vi behövde både lite nytt inför sommaren, så vi har shoppat. Kanske kan lägga ut bilder på plaggen senare. Nu är jag grymt trött! Jag har fortfarande svårt att sova. Riktigt töligt de där! Hoppas det går över strax.
 
Resten av kvällen blir en lugn myskväll. Kanske med chips om ja orkar, är så mätt. Det blir en promenad med vovvar och fixa lite inför morgondagens jobbpass. Jobbade heldag igår och gör det även i morgon. Men det blir ingen promenad nu, solen steker ute, sammtidigt som det regnar. Är otroligt fint!
 
 

RSS 2.0