Jobbat kväll

2014-12-03 @ 00:08:00
Efter att ha vart ledig i 3(!) dagar, har jag idag jobbat kväll. rätt skönt att jobba när man har varit ledig ett par dagar. Nu sitter jag i soffan och ser på strunttv och ska väl snart göra min snarkande sambo sällskap ♥
 
Till skillnad från mig så jobbar han denna vecka förmiddag/ tiiidig morgon. Han börjar 4 haha! Fruktansvärt. Jag hade aldrig pallat!
 
Nu ska jag återgå till soffan, kanske blir det en chokladbit eller två...

Tränar igen

2014-12-01 @ 23:22:00
Idag var det mitt andra besök på gymmet. Otroligt skönt att vara tillbaka! Jag har inte tränat på gym på cirka ett och ett halvt år. Känslan är underbar och jag bara vet att jag kommer ha sådan träningvärk i armarna i morgon haha!
 
Men det är det värt! Älskar att känna träningsvärken, utan den känns det som att jag inte har gjort ett bra träningspass. Jag har fått både en bra och dålig start på träningen. Jag jobbar i butik och går, står och bär så mycket hela dagarna att jag har förlorat allt överflödigt fett (nej det var inte speciellt mycket!) och mina armar har redan fått en starträning. Dock känner jag av i mina axlar och i ryggen att jag borde ha börjat träna tidigare.
 
Min träningskompis jobbar tidigt i morgon och jag jobbar sent, vi får se om  det blir någon träning. Om inte annat blir det på onsdag. Längtar!

1:a December

2014-12-01 @ 21:45:04
Tänk att det är första december redan! Det innebär att jag har bott här i snart fyra månader redan! Dagarna bara springer iväg.
 
December är verkligen min favoritmånad. Jag älskar allt som har med julen att göra. All julpynt hemma och på alla andra platser. Tända ljus och varma röda färger. Snön ute och ljusstakarna i fönstren. Åh jag bara älskar allt! De mysiga promenader i snön med mysiga halsdukar och vantar, det varma chokladen som smakar så mycket bättre under juletider.
 
 
Bild lånad från google
 
Denna julen kommer dock att bli så annorlunda mot vad jag är van. För första gången ska jag fira den utan min och sambons familjer. Det är inte en trevlig tanke, men D är min främsta familj och jag skulle aldrig kunna tänka mig att fira jul utan honom. Så vi ska ha en julmiddag hos oss med de andra bekanta som inte kan åka hem under jul.
 
Jag hoppas att det blir lika underbart som jag vill att det ska bli ♥
 

RSS 2.0