Talets gåva

2013-12-07 @ 23:08:11
De flesta utav oss har fått talets gåva. Tyvärr är det väldigt få som kan använda den. En enkel konflikt som går att lösas genom konversation, blir oftast alltid till en verbal ordkastning mot och om varandra. I värre senarion tas det till våld.
 
Kanske borde konflinthantering vara ett obligatoriskt ämne att läsa i skolan. I dagens samhälle där alla ska ha rätt, inte kan se saker ur andras perspektiv är verkligen ett steg bakåt i evolutionen. 

Julen

2013-12-06 @ 08:20:37
Jag har alltid älskat juletiden. Jag kan inte påstå att jag kommer ihåg någon jul som har vart sådär perfekt och underbar som jag alltid har drömt om, men julen är ändå väldigt speciell för mig. I över en månad har jag väntat på snön och nu kommer den ♥ Jag hoppas för allt i världen att den inte kommer att töa bort. Här ska det visst snöa hela dagen. Underbart!
 
Jag och sambon har bestämt oss för att försöka förrätta egna jultraditioner, åå vad mysigt! Jag längtar ill de jular som kommer att komma. Jag längtar till den där perfekta julen som kommer vara så fylld av glädje, vänskap och härlig stämning ♥
 
Jag hoppas alla får en bra fredag, i morgon tar jag, mina bröder och ett par kompisar bussen till gbg för att gå på lisebergs julmarknad. Jag hoppas att den är lika magisk som jag har hört.

RSS 2.0