Upp och ner vecka

2012-12-20 @ 20:44:03
Vilken vecka. Och än är den inte slut! Skulle jobba måndag och tisdag med tji fick jag. Ett par timmar efter att jag vart upp, i måndags, fick jag de vanliga bröstsmärtorna jag får i bland när jag andas. Alltid på vänster sida. Problemet då var att det inte gick över. Evv timme gick och det gick inte över. Jag bestämde mig för att lägga mig och vila, men då blev det bara värre. Det högg i bröstkorgen när jag låg ner och jag fick kippa efter luft då det gjorde så ont.
 
Efter ytterliggare ett tag, när jag insåg att det inte går över, ringde jag sjukvårdsupplysningen. Kvinnan jag pratade med tyckte att jag skulle få det undersökt, så det var bara att åka till akuten. Där satt jag och sambo i sju och en halv timme för att få reda på att det går att bota med Panodil. . .
 
Men samtidigt var det skönt att få reda på vad det var. Jag har en inflammation i brosket som sitter mellan bröstbenet och revbenen. Läkaren sa att man vet inte varför folk får det och det gör väldigt ont. Ont som fan!
 
Jag har precis slutat äta värktabletter för mitt knä och ska börja på en kur igen. Men jag glömmer ju alltid bort att ta dem! Vilket blev väldigt jobbigt på kvällen. Både måndag och tisdag kväll glömde jag ta dem innan jag skulle sova, och fick därför sitta uppe och vänta tills de verkade. Jag har varit helt slut hela veckan.
 
Idag har jag jobbat, det gick helt okej, men jag är både trött och efter halva dagen hade jag lite tryck i bröstkorgen. Det ska bli skönt att sova snart. I morgon blir det jobb igen!
 
Helgen ska det sista inför juk bli klart, och jag ska ta igen mig lite. Eller ja, jag ska försöka!

9e December

2012-12-09 @ 15:13:38
Äntligen har jag fått min älskade snö! Det är verkligen underbart. Det är så fint ute och jag vill inget annat än att vara ute.

Men jag har nog aldrig varit lika trött som denna hösten. Jag är sjuk igen! Det är så tröttsamt. Jag orkar bara sitta inne och idag har jag inte fått i mig någon mat alls. Jag är så less på det, skulle ha jobbat idag. . .

Jag hoppas på att detta är sista gången jag är sjuk i vinter. Nu får det räcka! Jag vill kunna njuta av en arbetsdag och njuta av en ledig dag som andra människor. Jag vill kunna ta långa promenader i snön med sambo och hundarna.

Det kommer antar jag. Just nu ska jag fokusera på att bli frisk så att jag snart kan jobba igen. Hata att sitta på soffan hela dagen!

RSS 2.0