29e maj

2012-05-29 @ 15:58:01
Jag fick en liter sommarfina jordgubbar utav sambo idag ♥ De kommer smaka underbart! Nu ska det bli en promenad i härliga solen med mysiga vovvar. Underbara dag!

28e maj

2012-05-28 @ 17:41:19
Jag är sjukt sugen på jordgubbar! Jag åt mina första förra veckan, de smakade inte riktigt så bra som de ska än. Men för mig är jordgubbar sommar. Jag har nog en annorlunda bild av sommar eftersom jag alltid spenderar dem med att jobba. Ofta så mycket som bara går. Så jag antar att det gör att vissa saker, som en skål med skivade jordgubbar, gräddmjölk och socker, innebär sommar för mig. Årets första rabarberpaj gjord på färska rabarber, en hel dag ute med hundarna i solen eller ett kvällsdopp i sjön med killen.

Man lär sig att uppskatta de där små sakerna i livet och för mig är de underbara ♥


Jag är en stor gottegris! Men jag har heller aldrig brytt mig om vad jag stoppar i munnen, bara jag tycker om det. Jag skulle aldrig kunna avstå från allt det goda i livet och endast belöna mig själv vissa darar. Livet är en belöning i sig.

24e maj

2012-05-24 @ 10:35:32
Idag gör jag sista arbetspasset av en 6 dagar lång arbetsvecka. Avslutar med ett 24 timmarspass. Så i morgon slutar jag klockan 12 och sedan ska även jag få njuta utav solen. Sedan är jag ledig ett par dagar. Det har varit otroligt kul att jobba igen, men sex dagar i rad fyllda utav inte bara jobb kan bli mycket. Jag har varit väldigt trött de senaste dagarna och tycker inte att jag ordentligt har kunnat gjort mitt jobb. Idag vaknade jag väldigt utvilad så jag ser fram emot dagen!

Med tanke på att hela dagarna går så har jag inte haft mycket till övers för bloggen och så lär det bli då och då. Jag jobbar massor i omgångar och mindre ibland.


17e maj

2012-05-17 @ 19:25:33
Idag är det Norges nationaldag. Någonting som jag inte har märkt ett uns av idag. För min del har det vart jobb på schemat 10.30-18. Det var så skönt att solen sken när jag gick till bussen efter jobbet. Älskar detta vädret! Vi får hoppas, för Norges skull, att de har fint de med.

Resten som är kvar av denna dag ska jag ha egentid. Killen är inte hemma förrän sent och jag ska upp strax innan fem för att komma till jobbet. Så min kväll kommer att bli lugn, lite egentid är bara skönt ibland. Alla behöver tillbringa en stund till sig själva bort emellan.



Mina hjärtan

2012-05-15 @ 15:37:25





Nu är det snart ordning på kategorierna, den första kommer att tilldelas vovvarna.

Älsklingarna ♥


13e maj

2012-05-13 @ 15:55:27
Härligt solig dag idag, lite blåsigt men underbart. Sambo och jag åt frukost ute idag. Det blev en liten picknick vid sjön. Jättemysigt! Det blev ostfrallor och självklart tog jag med mig kameran. Älskar bilderna man får ut. De blir så otroligt bra!

Idag startade "Friska Molkom", en mindre version av "Friska Karlstad" som är en stolpjakt. Man får en karta och ska hämta koder som är utställda, i detta fall, runt hela Molkom. Det är inte så stort, men det är för tillfället 40 stolpar. Jag och killen har tänkt att vi ska ta stolparna, min ena bror blir också med. Det lär vara nyttigt för mig eftersom träningen tog slut, allt blir ju inte som man tänker sig!




En del av utsikten vid "Frukostbordet"!


Canon EOS 550D

2012-05-09 @ 11:10:47
Idag kom min efterlängtade kamera med posten! Jag är så glad, äntligen. Den är på laddning och jag ska ta mig tid att läsa manualen. Sedan ska det provfotas. Tyvärr är de tråkigt väder ute, men jag kan hitta mycket roande saker inne. Men med regnväder kan man få riktigt snygga bilder. Här ska fotas!

Utvik

2012-05-06 @ 10:53:43
Ända sedan Blondinbella visade sin nakna kropp på omslaget av sin tidning har debatterna eskalerat. Smal, tjock, kort, lång, små eller stora bröst. Ideal kommer alltid att finnas hos tjejer och killar, det är ingenting som kommer att försvinna för att man visar sin kropp naken. Sen är idealen olika från person till person och killarna bryr sig inte ett dugg om alla tjejers fåfäng.

Jag läste bland annat en blogg av en tjej som i sitt inlägg verkade nere på grund utav att det nu är "populärt" och snyggt med små bröst. Hon hade själv stora bröst, som inte var äkta, och bloggade om sin avundsjuka till tjejer med små bröst. Om idealen ändras från höstterminen till vårterminen så kommer ingen någonsin att fylla alla krav på hur man ska se ut. Om man ser en smal kvinna på en bild, så kommer hon alltid att vara ideal för många kvinnor. Precis på samma sätt som att en fyllig kvinna kommer att vara någon annans ideal.

Det kommer aldrig att vara okej med olika kvinnokroppar förrän alla inser att de är vackra på sitt sätt, förrän man slutar att jämföra sig med andra. När man ser sin egen kropp som sitt ideal.

Jag blir otroligt provocerad utav att se alla smala kvinnor på bild och halvnakna kvinnor i filmer. Jag tycker att det är fel att endast de är "värda" att visas. Om det hade vart en fyllig kvinna, hade hon då vart lika avklädd? Men nu är ju jag en utav de där smala, långa tjejerna. Men jag är inte heller nöjd med det. Varför inte? Jag vill inte bli sedd som en del av de tjejer som strävar efter det smala idealet. Jag har bra ämnesomsättning, jag älskar mat och har väldigt svårt för att gå upp i vikt.

Jag har fått ta emot mycket när det kommer till min vikt och mitt midjemått. Jag jämförs med släktingar, de frågar om jag gått ned i vikt när jag kanske precis lyckats lägga på mig ett kilo eller två. Kilon som jag har svårt för att hålla kvar. Jag pendlar alltid upp och ned mellan tre-fyra kilon. Jag älskar mat och det har hänt att folk frågar om jag inte får någon mat. Under grundskoletiden blev jag jämförd med en tandpetare, även om jag var tjejen som tidigast fick kvinnliga former. Jag fick ta emot lika mycket och hårda ord, som tjejen som var större än vad som ansågs "normalt".

Jag är tjejen som tidigt fick insikten, det är såhär jag ser ut och det är inget fel med det. Men folk idag kommenterar fortfarande min vikt och min storlek. Jag brukar då tala om att det spelar ingen roll vad jag väger eller hur min kropp ser ut storleksmässigt. Så länge jag mår bra och är frisk och jag kan tillägga, att jag äger ingen våg. Har inte heller avsikt för att skaffa en då det inte spelar mig någon roll vad siffrorna visar.

Men detta inlägg vill jag alltså poängtera att det spelar ingen roll om man är tjock, fyllig eller smal. Omvärlden kommer aldrig att vara tillfreds med hur du ser ut, hur mycket du än försöker. Men detta sagt menar jag inte att jag har världens bästa självförtroende och tycker att jag är snyggast i världen. Men jag är nöjd med min kropp, lite för smal eller inte och jag hoppas att alla andra kan bli lika tillfreds med sin kropp. Precis lika bra, som alla andra. Det är enda sättet att krossa alla sjuka ideal. Eftersom jag inte är så insatt i killars ideal, hoppas jag att de också kan se till sig själv och vara sitt egna ideal. Problemen är inte bara tjejernas!





För smal eller för lång? Inte smal nog eller inte lång nog. Med mina 173 centimeter och varierande vikt, 54-58 kilo. Detta är jag. Precis så bra som jag är!



Ingen ro

2012-05-03 @ 23:28:33
Dagen idag har bjudit på så mycket nytt att jag får ingen ro till att sova. Jag känner mig trött nu, men så fort jag lägger huvudet på kudden blir jag pigg! Störande. Jag har precis gått igenom mitt schema för maj, jag ska jobba en hel del och det är lättare att planera övriga dagar om arbetsdagarna är nedskrivna i almanackan.

I morgon är det ett veterinärbesök för Rasta, sedan har jag i alla fall inget riktigt bestämt över helgen. Det finns många kansken men inget beslutat. Vi får väl se vad dagarna har att bjuda. Jag ska väl sitta uppe en liten stund till nu, sen ska jag göra min sovande sambo sällskap. Sov gott!

Sunlight in my hair

2012-05-02 @ 11:56:34
Maj fortsätter att välkomna oss ut med sol, det är underbart! Jag ska försöka hinna med att sola lite hos familjen, men vi får se om det hinns med. Jag har fått fin vårfärg i ansiktet från gårdagen ute. Nu ska Mirella förberedas inför veterinärbesöket, hon behöver badas och kloklippas. Sedan blir de en promenad till mamma, hon ska med till veterinären eftersom sambo inte är hemma. Skönt att få lite sällskap.

Efter veterinären har jag ett paket att hämta ut! Garderoben behöver förnyas och jag vill slänga nästan allt som ligger i byrålådorna. Jag antar att jag får ta lite i taget! Ta vara på soltimmarna!

Underbara sol

2012-05-01 @ 20:16:18
Det har verkligen vart en underbar dag! Jag har vart hos familjen och käkat grillat, mums! Vi har spelat kubb och suttit i solen. Hela dagen har jag spenderat ute och både jag och hundarna har njutit av det vackra vädret. De ligger utslagna på soffan här hemma nu, inte konstigt som de har busat. Det ska bli lika fint i morgon, så jag ska spendera all tid jag kan på familjens tomt. Skönt att de är nära dit när jag bor i lägenhet! Vi ska även till veterinären med Mirella i morgon, det är dags för vaccination för den lille tjejen! Jag beställde även med en besiktning och en koll på navelbrocket.

Viktigt att se så att allt är som det ska! Vi ska troligtvis få reda på om hon är tillräckligt stor för att bära valpar. Ska även bli spännande att se vad hon väger!



Älskade hjärtat!


1a maj!

2012-05-01 @ 11:42:18
Bloggen har fått stå lite still ett tag, jag har haft en del att stå i! Mamma och sambon fyllde år i helgen (fredag och söndag), så det har varit kalas. Igår jobbade jag 11.30 - 22.30 och eftersom jag bor ett par mil bort han klockan bli strax över halv tolv innan jag kom hem.

Idag njuter jag av det fina vädret, riktigt härlig början på maj! Men jag såg på vädret i telefonen att de ska bli snö på fredag och lördag (!) nej tack! Om det ska bli 15-20 grader under veckan så är de inte läge för snö sen. Förhoppningsvis inget som stannar, men vi är ju ändå i Sverige så det är ju inget konstigt.

Jag hoppas ni kommer ihåg att deklarera, sista dagen i morgon. Ha en härlig dag i solen!




Bjuder på en härlig sommarbild från Rastas första sommar!

RSS 2.0