Walk in the rain

2013-08-18 @ 12:35:38
Regnet öser ner om vart annat här. Gillar inte sådana morgnar. Man är för pigg för att ligga kvar i sängen, men det lockar inte med tanke på att man inte vill gå ut i regnet. Mirella fick ha regnjacka på sig, men Rastas passar inte. Stora killen behöver en ny!
 
Som tur var, droppade det bara lite när vi var ute, men jag fick mer eller mindre dra runt på Mirella ute. Men jag fick en stund av lycka och stolthet under promenaden. Mirella är rädd för nästan alla hundar och självklar möter vi en stor schäfer. Hon skällde en gång men lyssnade direkt på mig när jag sa till henne. Sen satte jag mig på huk, fick hennes ögonkontakt och höll i en godisbit. Hon brydde sig inte det minsta om schäfern! Hon tittade bara lite på den när de hade passerat en bra bit.
 
Älskar stunder när man känner att det man jobbar för går åt rätt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0