Träningen

2013-06-27 @ 18:46:52
Jag känner otrolig motivation just nu! Även fast jag är hemma och sjuk. Alla träningsbloggar, träningstidningar och träningsböcker. Jag har gjort ett schema för kommande vecka för att kunna kombinera alla jobbdagar med träning och mat. Jag är bra på att glömma bort att äta och speciellt mellanmål och att dricka vatten. På det här viset blir det också lättare att ha koll på vad man ska äta under dagen, så man slipper stå samma dag och fundera över vad man ska äta till middag.
 
Jag har långsamt lärt mig att byta ut det vita brödet till fullkornsbröd. Med detta sagt, undviker jag inte vitt bröd. Det är väldigt gått emellanåt. Dock kommer det bli svårt att byta ut pasta och ris till fullkornsprodukter, jag har väldigt svårt för att äta dem. Men man ska inte helt undvika kolhydrater (även om de helst ska bestå av fullkornspasta istället för "vanlig").
 
Viss mat kommer jag helt enkelt inte att sluta med, men när det har gått ett par veckor kommer det kanske att se annorlunda ut. Jag försöker även se till att det alltid finns möjlighet till träning. Om jag inte kan/ har tid att åka till gymmet. Ska det alltid finnas möjlighet till träning hemma. Och jag kombinerar både kondition och styrketräning.
 
Jag är i alla fall sjukt peppad! Det är kul att se och känna hur kroppen förändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0