Regler är till för att brytas?

2013-10-07 @ 22:21:10
Jag fattar inte var vissa har fått sitt körkort ifrån. Speciellt inte yrkeschaufförer! Nu drar jag inte alla över en kam, men vissa beter sig som fan i trafiken och riskerar sina resenärers och andras liv. Idag var vi på väg att krocka med en buss som på 90väg svängde rakt ut i vårt körfält för att ta in på en mindre väg. Sambon var  tvungen att tvärnita för idioten till busschaufför stannade sedan rakt över vårt körfält. När vi andats lite skulle vi köra om den, då kom en annan buss från den väg första bussen skulle in på, och kör rakt ut framför oss! Vad är det för fel på folk!
 
Jag blev så pissed off. Det första jag gjorde var att kontakta värmlandstrafik för att tala om händelsen. Jag fick till svar att de skulle ta det vidare, och det hoppas jag verkligen de gör. Detta är inte okej! Hade vi inte hunnit bromsa hade jag inte suttit här nu. Jag tycker att fler borde ställa sig upp och säga ifrån när en yrkeschaufför beter sig olämpligt i trafiken. Detta är inte det första jag vart med om. Trafikregler kan rädda liv, och jag vill absolut inte bli av med livet för en jäkel i trafiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0