Tid för mig

2014-06-10 @ 16:09:58
Det senaste halvåret har rusat förbi. Jag har gjort så mycket och jag har också missat mycket. Jag gav mig hän till utbildning, jobb och praktik på en och samma gång. Samtidigt som jag ska försöka leva mitt eget liv. Jag är förvånad att jag orkade så länge som jag gjorde. Men nu tog det stop.
 
Jag har stått på kanten på en klippa och nu känns det som att jag har fallit. Jag har, sakta med säkert börjat inse att jag måste tänka på mig själv lika mycket som jag tänker på allt annat. Man skulle kunna säga att jag nästan har gått in i väggen.
 
Jag har lyckats välja mig. Avsagt mig vissa saker för att bara fokusera på en och på mig själv. Jag fungerar inte helt om jag bara sitter hemma dag efter dag, därför är det skönt att kunna fokusera på en annan sak. Men det blir en klar skillnad från att ha fokuserat på fyra stycken exklusive mig.
 
Nu väntar ett par lediga dagar, min systers student och en ledig helg. Jag har absolut inga planer denna veckan, och det är precis det jag behöver. Nästa vecka börjar min schemarad och jag ser fram emot en sommar där jag har tid att ha roligt på jobbet och på fritiden.
 
Jag har svårt för hitta tid för mig själv utan gör tid för allt annat. Nu är det min tid och den ska jag njuta utav

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0