Kunden har rätt att stanna i butiken efter stängning?

2015-01-29 @ 20:16:25
Jag läste en blogg där en tjej hade vart in i en klädaffär strax innan stängning. Det hade vart en del kunder kvar i butiken och även i provrummen, då hon som jobbade hade sagt till dem att de stänger om 4 minuter.
 
Bloggaren har nu kritiserat tjejen i butiken med att det är dålig service. Att butiken stänger en tid för insläpp men att kunderna får stanna kvar en halvtimme till om de så vill.
 
Detta var det löjligaste jag läst! Ja det är ett serviceyrke, men man får bara betalt till stängning, i vissa fall en stund längre. Kassan kanske ska räknas, det ska städas och larmas. Det finns tusen saker att göra i en butik efter stängning. Och inte för att tala om att de som jobbar där har ett eget liv!
 
Nej, detta var så respektlöst utav kunderna. Jag jobbar stängning ofta, om än i matbutik (har varit i klädbutik också) men vi har en miljon saker att göra efter stängning och kanske inte kan lämna jobbet förrän tidigast 23.30. Ändå finns det kunder som kommer in i butiken 22.57, plockar med sig en korg och tror att de har all tid i världen. Respektlöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0