2a april

2012-04-02 @ 11:39:05
Väntar på att sambons kompis ska komma hem så att vi kan bege oss ut i spåret. Det är lite senaste laget för en springrunda. Helst vill jag springa så fort jag klivit upp eftersom jag blir jättehungrig nästan på en gång. Jag fick mig i alla fall en promenad med hundarna innan frukost.

Idag ska jag som sagt utöka träningen med en löparrunda och i kväll blir det bugg i minst tre timmar. Annnars hade det blivit ett träningspass till i kväll. Samma blir det i morgon. Jag ska träna två gånger om dagen, för tillfället med Vårruset som mål. Det är en runda på fem kilometer. Men mitt egentliga mål är ju naturligtvis att känna mig piggare och friskare. En tränad kropp till sommaren är ju inte heller dumt. Att man även har lättare för att hålla sig frisk om man är sund är också en anledning. Jag tycker det är snyggt med magrutor på tjejer. Inte lika tydliga som på de riktigtvältränade, men det ska absolut synas. Tyvärr har jag för vana att tröttna på saker som jag ger mig in på om jag inte hittar tillräckligt med motivation. Så detta blir ett stort test för mig.

Eftersom det inte blir någon gymträning så ska det bli spännande att se hur min kropp förändras genom de träningsmoment jag gör hemma. Jag har lånat mammas Ab cirkle pro som jag ska träna på två gånger om dagen, med undantag för de kvällar som det är buggträning. Sedan blir det lite klassiska övningar som sit-ups, dips, armhävningar och så vidare. Jag är spänd till att se resultat så det gäller att hålla i träningen. Nu ska vi ut i spåret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0