Långfredag

2012-04-06 @ 18:22:45
Nu sitter jag och smälter all påskmat jag precis har tryckt i mig! Eftersom min sambos kompis ska vara ensam över påsk så bestämde vi oss för att fira med honom idag. Påskmat i dagarna två gör inget alls, bara gott! Om en stund ska det bli lite efterrätt också, lite glass. Påskägget är fyllt med godis och nästan allt är inhandlat till morgondagen. Vi ska till moster och fira påsk med med släkt, vi ska stå för köttbullar och mimosasallad. Jag funderar också på att göra en dessert. Kanske det får vänta tills på söndag.

Förutom att laga mat så har hela förmiddagen gått åt till att städa akvariet. Alla "tillbehör" i är rengjorda, all sand är rengjord och akvariet. Vi har tömt hela på vatten och fyllt på med nytt. Det blev riktigt fint och frächt. Ett akvarium ska vara en fröjd för ögat att titta på och det är det verkligen nu. Bara man är villig att ge lite för att få!


Många tankar går till farfar. Idag är det sex år sedan han gick bort, tiden går så himla fort och det är alltid årsdagar, både av glädje och sorg, som får oss att inse det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0