Dog whisperer

2012-07-03 @ 21:47:30
Sitter och tittar på Cesar Milan och hans magi. Han en en stor inspirationskälla, så otroligt duktig. Det får mig att tänka på mina hundar. Vi har precis gått en hundkurs med dem båda, dels för att Rasta ska få träffa andra hundar och använda sitt intellekt. Även för att Mirella är rädd för andra hundar (förutom Rasta). De och vi har fått vidga vår syn och det har varit både lärorikt och roligt.

Vi har övat allt från inkallning till tricks och det har varit nyttigt. Vi har tränat sådant som de en gång har lärt sig, men som man sedan sällan använder. Instruktören var en så otroligt härlig kvinna och det gjorde att det blev mer och mer roligt. Även hundarna tyckte det var kul. Det märktes när man kom dit. De sökte kontakt och ville visa att de kan. De insöp en massa nytt och ville lära, lära. Det var ibland svårt att visa dem vad de skulle göra på ett sätt som de förstod. Även mitt tålamod att utökats. Vilket alltid är bra!

Just nu övar vi på tre olika tricks. Titta höger, piruett och rulla runt. Jag har försökt lära dem rulla runt förut, men de har inte förstått mig. Jag har lärt mig hur jag ska lära hundarna nya tricks och jag ser fram emot att lära dem fler!



Kursen har stärkt banden mellan oss och hundarna. Den har varit jättenyttig och jätterolig! Jag ska försöka fixa bevis på när de har lärt sig de tre ovan nämnda tricken. Men  det får bli när de verkligen sitter! Jag tycker att alla borde prova någon form av träning eller övningar med sina hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0