Gammelvala

2012-07-25 @ 22:32:00
Idag var det veterandag på Gammelvala, så naturligtvis var jag tvungen att åka! Jag har ju själv en veteranbil. En bubbla 1300 LIM från 69e. Det är den vi mekar med och har gjort nu ett tag. Den har i princip stått still i de tre åren som jag haft den. Vi startade den för första gången i år i söndags och hon startade på tredje försöket. Idag startade hon på första!
 
Det går verkligen framåt fast det tar mycket tid och pengar. Men det har gått så mycket fortare än vad vi trodde. Vi har bytt alla bromsbackar, alla stötdämpare, bromsrör och bromscylinder vänster bak. Det är verkligen inte bara att! Som det såg ut har inte stötdämparna blivit bytta på många många år, inte de andra delarna heller. Det satt som berget och jag som är klen, fick titta på. Sambos systers killa och sambos pappa har gjort grovjobbet. De är guld värda!
 
Eventuellt blir det sista fixat till veckan, det sista för att den ska gå genom besiktningen (vilket den förhoppningsvis gör!). Det ska krängas däck, svetsas, ljusen ska ställas in och vindrutespolaren ska fixas. Efter det är det bara "snyggdetaljer" kvar. Nya mattor, klädsel och den ska lackas om.
 
Det var verkligen kul att se alla veteranerna på Gammelvala, speciellt bubblorna såklart, jag blev otroligt inspirerad. Jag hoppas kunna ha min lika fin som de var till nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0