1a Juni

2012-06-01 @ 14:10:21
Det är så mycket som kretsar omkring mig just nu. Jag jobbar mycket, hundarna ska tränas, hemma ser det ut som ett bombnedslag och det är ganska spänt mellan mig och killen. Jag tar på mig mer och mer jobb även om jag känner att jag skulle behöva en dag ledigt, jag hinner inte med någonting. Hemma ska det städas och tvättas samtidigt som hundarna ska promeneras, tränas och aktiveras. Jag har sällan tid för killen även om vi är sambos, han har jobbat och jag har jobbat. Det har resulterat i att vi ses sällan och båda går vi runt och är småsura.

Sedan kämpar jag med pluggandet, kan säga att jag går en kurs, som inte går bra för tillfället. Men det är inte heller så konstigt med min inställning om att jag kommer att misslyckas. Tiden räcker inte till på långa vägar!

Idag, min lediga dag, väcktes jag vid fem av att killen skulle till jobbet. Jag gick upp åtta för att tvätta, tog en promenad med hunadrna och har tillbringat mycket tid till att plugga. Vilket jag kommer göra mer under dagen. Det som är så skönt med tillvaron just nu (trotts all kaos) är att jag vet med mig att jag kommer att lösa allt. Jag börjar snart gå på sommarschema, det gör också killen, då vet vi när vi har tid till allt vi vill och behöver göra.

Vad gäller pluggandet är det bara att ge mig fan på att jag ska klara det! Jag har ganska bra tid i helgen för att plugga, killen är borta till på söndag så då har jag lite extra tid att plocka.

Tillvaron är minsann inte alltid lätt, men den blir vad man gör den till så jag hoppas att alla ni där ute tar tillvara på dagen, gör det bästa ni kan utav den och är nöjd med det. Lycka till (mest en hint till mig tror jag)!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0