Odlare?

2013-05-23 @ 14:35:00
Jag och sambon längtar ju efter en egen tomt, så vi har fått ryck i år och planterar på balkongen! Vi får snart inte plats där längre haha. Just nu finns där två stora behållare med jordgubbsplantor, ett miniväxthus med sallad och salladslök. En behållare med dill och gräslök och fyra krukor med morötter.
 
Jordgubbarna blommar och salladen växer, annars är de stilla. Vi satte ju allt i fredags, så det har inte gått en vecka ännu. Men det bli nog mycket gott till sommaren. Jag hämtade fröer och krukor hos mamma igår, så det ska även sättas rädisor, gurka och vitlök. Sedan funderar jag på att sätta paprika. Om en månad lär hela balkongen vara grön! Och det är ju jättebra, med tanke på att de ska reparera balkongerna under sommare...
 
Jag vet inte vad de ska göra, eller när. Men jag hoppas det går undan. De valde ju inte den ultimata peroiden av året för att reparera dem direkt! Men men, det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0