Rädd för förändringar

2013-05-13 @ 10:13:10
Jag har alltid vart rädd för nya saker i livet. Jag bor kvar på samma ställe som jag bott på länge, jag gör samma saker som jag gjort alltid. Förändringar har alltid vart en sak som jag har svårt för. Rädslan tar över och jag låter helt enkelt bli att prova på saker.

Kanske beror det på att jag aldrig fick chansen att prova på olika saker när jag var liten. Jag lärde mig att alltid gå med inställningen "det där kommer jag inte klara av, lika bra att inte prova".

Och ungefär så har jag levt mitt liv till för något år sedan. Nu letar jag efter förändring, mest i mig själv. Jag vill prova nya saker, ge mig ut och få bredare livserfarenhet. Jag är redo för förändringar.

Med det sagt, har jag även gjort mitt för att förändra vardagen, ja i alla fall en del av det. Kanske blir det flytt till hösten, kanske om ett år. Kanske blir det skola till hösten, kanske inte. Jag har gjort mina val, nu gäller det bara att vänta på svaren som kommer påverka mitt fortsatta liv.

Det gäller bara att under tiden, inte sjunka ner i vanorna. Bara för att det är bekvämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0